SLA

SLA, tedy smlouva o úrovni služeb, zaručuje klientovi nejen dostupnost služeb v řádu procent, ale i bližší specifikaci hostingových služeb (očekávání typu a kvality služby).

Stát se může cokoliv, a i když máme pocit, že poručíme větru, dešti, není tomu tak a přírodní katastrofy se nevyhýbají ani datovým  centrům. Ani na cloudu vám stoprocentní přístupnost k vašim datům nebo stránkám nikdo nezaručí. Ale 99, 99 % už ano, což mimochodem znamená výpadek poskytované služby na maximálně 52 minut a 35 sekund za rok. Pokud by to bylo déle, součástí SLA jsou i stanovené nápravy nebo sankce.

Je pravda, že čím víc zákazníkův byznys závisí na IT infrastruktuře, tím by pro něj byl případný výpadek serveru či cloudu dražší. Nefunkční e-shop před Vánoci, nedostupná data z firemního cloudu, nefunkční stránky – to všechno je problém, který stojí peníze. 

Přečtěte si o dalších výhodách cloudu na našem blogu.